Србија

МАРКО КУПИО ПАТИКЕ НА ИНСТАГРАМУ, КАКВА ПРЕВАРА: Кад је стигла кутија, имао шта и да види! А кад је позвао продавца-ШОК

Фото: Pixabay.com
loading...

БЕОГРАД – Марко поручио патике преко Инстаграма, а када му је стигао пакет није могао да верује шта је добио. Послао сам му и поруку преко Инстаграма, да би ме невероватном брзином блокирао, рекао је он.

Марко М. поручио је црне патике једног скупог бренда, а у пакету добио неколико пута јефтинију црвену копију другог великог произвођача. Продавац нестао без трага, блокирао га, одбија позиве, а онда променио и назив странице.

Када наручујете робу преко Фејсбук или Инстаграм страница, будите спремни на то да ће вам стићи производ који није ни налик оном који сте видели на фотографијама!

Наручивање преко сумњивих страница на друштвеним мрежама значи да вам ту нико не гарантује квалитет и безбедност, а самим тим ни шта ћете затећи у пакету када га платите, пише Заштитник потрошача.

Само један у низу преварених потрошача који су “извисили” за наруџбину преко интернета био је и Марко М. из Београда, који је преко Инстаграм странице “селл_с…….” поручио патике.

Према његовим речима, све је деловало веома професионално и дечко по имену Д. Ц. заиста је био љубазан преко порука, али агонија је настала када је отворио пакет и видео шта је заправо добио за 4.400 динара.

– Данима већ тражим патике преко интернет страница и заиста ми није први пут да купујем онлајн. Запратио сам ову страницу и ступио у контакт са продавцем. Све је изгледало професионално и ни слутио нисам да иза овог профила стоји превара. Поручио сам црне патике марке “александар меквин”, а дечко који их продаје је био толико љубазан да ми је понудио и замену у случају да нешто не договара. Поручио сам модел који сам желео, и речено ми је да стиже за два дана. Тако је и било. Био сам одушевљен, платио сам куриру пакет, а онда је настала агонија јер сам схватио да сам преварен – открива Марко и додаје:

– У кутији уопште нису биле патике које сам поручио, већ неке црвене, које ни приближно не вреде пара које сам дао! Био сам бесан, и одмах сам позвао број телефона извесног Дејана, који се води као пошиљалац. Није ми се јавио, пробали смо са неколико других бројева, одговора није било.

Послао сам му и поруку преко Инстаграма, да би ме невероватном брзином блокирао. Да је реч о обичној превари, потврђује и чињеница да је за 24 сата променио и назив странице.

Чак и адреса коју је оставио у брзој пошти, Михајла Пупина 116, у Вршцу, на белим странама не постоји. Пријавићу случај надлежнима и сматрам да потрошачи морају бити заштићени када купују онлајн.

Потписао а није завирио у кутију

Председник Удружења “Заштита потрошача” Ненад Бумбић предлаже да купци одустану од сваке куповине уколико продавац не жели да лично узмете робу или не можете да је проверите пре плаћања.

– Ово је типичан пример преваре и обмане потрошача! И то и јесте замка када се наручује онлајн, нарочито преко непроверених интернет страница на друштвеним мрежама. Најбоље је да купци закажу сусрет са продавцем како би могли да провере исправност робе.

Највећу опасност од преваре носи то што је купац дужан да потпише да је примио неоштећену пошиљку пре него што је отпакује. Велики проблем је и што већина не зна да потписује управо то, јер поштари и курири само кажу: “Потпишите да сте примили” – напомиње Бумбић и сматра да надлежни органи морају да уреде ову потрошачку сферу и реше овакве проблеме.

Трговац који продаје робу преко интернета је дужан да у тренутку закључења уговора, а најкасније приликом испоруке робе, преда потрошачу у писаној форми:

* образац за одустанак од уговора

* упутство за одустанак од уговора

* примерак потписаног уговора о продаји робе на даљину

Потрошач има 14 дана да одустане од куповине. Уколико је реч о легалним, односно регистрованим трговцима, на Фејсбуку и Инстаграму морају да оставе пословне податке, односно податке о својој делатности, пословно име, адресу, телефон, ПИБ, формуларе.

Извор: Курир.рс/Информер

Loading...
loading...
loading...