Србија

ПОСЛЕ 40 ГОДИНА РЕШЕНА МИСТЕРИЈА: Откривена највећа Шабанова тајна! Ово се крило иза стихова његових песама

Све је изменио!

Један од најпознатијих текстописаца и композитора открива како је пре више од 40 година у стиховима описао свој долазак у Београд, од чега је касније настао легендарни хит у Шаулићевом извођењу

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Један од најпопуларнијих народних песама „С намером дођох у велики град“, коју је покојни Шабан Шаулић отпевао 1979. године, првобитно није била онаква каквом је сви знамо.

Композитор и текстописац Раде Вучковић испричао нам је како је настао овај ванвременски хит када је он, као студент Музичке академије, тек пристигао у престоницу. Неколико година касније, према његовим речима, текст и мелодија доспели су у Шабанове руке, па је тада песма претрпела значајне промене. – Текст те песме, првобитни, уопште није изгледао тако. Написао сам песму за себе, као аутобиографску, направио сам и мелодију. Шабан је то читао и слушао кад сам ја певао, па ми је једном рекао да то уобличим за народну песму јер му се много свиђа – рекао је Вучковић, напомињући да је од самог почетка био сигуран да ће „С намером дођох у велики град“ постати евергрин. – Знао сам и да ће се слушати годинама. Није то као данас, да се праве сезонске, летње песме за којекакве певаче. Уосталом, какви су данас певачи, такви су и текстописци. А песме су још горе – додао је он.

Након 50 година рада Раде ће организовати концерт на којем ће велике звезде народне музике отпевати највеће хитове које је он писао. У Комбанк дворани 24. децембра наступиће, поред њега, и Халид Бешлић, Илда Шаулић, Шериф Коњевић, Снежана Ђуришић, Ана Бекута, Јелена Вучковић и други. Посебан сегмент биће посвећен Шабану, а сви присутни минутом ћутања одаће почаст покојном краљу народне музике.

Овако је певао Шабан.

– С намером дођох у велики град, остаде за мном моје родно место а растанку мајка грлила ме дуго, чувај се, сине, и пиши нам често А ја сам почео да лутам, ја више не знам с ким енчаво сам се и разводио с кафанама велеградским. Станово сам негде на крају града, трошио очеве последње паре ледао сам раскош и срећне људе, Сетио се мајке и куће старе. Можда и такав постао не бих да ми је она пружила радост азочаран у живот и највећу љубав, расипао своју несрећну младост.

Ово је је оригинални текст песме „С намером дођох у велики град“

С намером дођох у Београд да студирам и свирам гитару, ал‘ превари ме менаџер један, ја почех да певам у бару. Станово сам негде на Славији трошио очеве последње паре, пио сам јогурт, а јео виршле и пушио јефтине цигаре. А онда сам срео њу и почех да јој се дивим. Предложила ми једне вечери да дођем код ње да живим. И спаковао сам свој стари кофер, гитару узео са собом. И плакала је моја газдарица кад сам јој рекао збогом. Љубав је трајала кратко, а онда свађа поче. Била је љубоморна и завидна на моје песме и плоче. И онда сам почео да лутам, ја не знам више с ким. Венчаво сам се и разводио с кафанама београдским.

Извор: Курир