Србија

ДОБРЕ ВЕСТИ! Неће више бити чекања у редовима, ево које услуге ћете моћи да обавите на „клик“

Чак 55.000 деце на клик уписано у вртић

Начин живота који водимо због коронавируса, као и нова реалност у којој се сви налазимо, једноставно намеће да је електронски начин комуницирања сада неопходан, каже на почетку разговора за „Ало!“ Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу. Он за наш лист појашњава које све услуге грађани могу да обаве на „клик“, односно без обијања прагова разних установа и институција.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Резултати ПЦР теста

Најновија услуга на порталу „еУправа“ омогућава грађанима да на брз и једноставан начин добију информацију да ли је њихов резултат ПЦР теста на коронавирус готов, без потребе да одлазе у домове здравља. За само неколико дана скоро 10.000 грађана се пријавило да жели да добије обавештење о готовом ПЦР тесту путем имејла или СМС поруке. Поступак пријаве је једноставан. На порталу „еУправа“ грађани треба да покрену услугу „Обавести ме о резултату ПЦР теста на ковид-19“ и да унесу свој ЈМБГ, контакт имејл адресу и број телефона како би примали обавештења. Такође је могуће примати обавештења и за чланове своје породице, само је потребно поновити поступак и поново попунити пријаву. Оног тренутка када је резултат готов, корисник добија имејл и СМС поруку. Грађани свој резултат могу преузети електронски на порталу „е-здравље.гов.рс“ коришћењем налога на порталу „еУправа“ или уношењем серијског броја картице здравственог осигурања и ЛБО броја.

Упис у вртић и школу преко интернета

Цела једна генерација деце ове године за време ванредносг стања уписана је у вртић онлајн. Преко 55.000 родитеља није морало да одлази у вртиће и да попуњава захтев ручно, већ су целу процедуру завршили у неколико кликова онлајн захваљујући услузи еВртић на порталу „еУправа“. Такође, све основне школе у Србији су ове године омогућиле онлајн заказивање теста за упис ђака првака кроз услугу еУпис. Увођење еУписа у основне школе захтевало је повезивање 1.200 основних школа, 150 домова здравља и базе података четири министарства, односно повезивање око 30 различитих информационих система. Слична услуга омогућена је и за упис у средњу школу.

Лични подаци
Грађанима су на порталу „еУправа“ такође доступни њихови лични подаци из чак 20 електронских евиденција и регистара. Доступни су лични подаци из матичних књига рођених и венчаних, подаци о личној карти, пасошу, пребивалишту, држављанству, боравишту, привременом боравишту у иностранству, бирачком месту, возачкој дозволи, регистрацији возила, оружју у легалном поседу. Такође, доступни су подаци из Централног регистра обавезног социјалног осигурања, Националне службе за запошљавање, Републичког геодетског завода, ПИО фонда, Пореске управе и локалних пореских администрација.

Порез на имовину у електронском сандучету

Грађани од ове године имају могућност коришћења нове услуге на порталу „еУправа“ – електронске доставе (еДоставе) посредством електронског сандучића. Ова услуга омогућава брзу, једноставну, поуздану и бесплатну доставу решења, докумената и обавештења грађанима Србије од јавне управе. Коришћењем ове услуге и грађанима и јавној управи у сваком тренутку доступан је статус послатих електронских докумената. Прве институције јавне управе које су почеле да достављају електронска решења о утврђеном порезу на имовину за 2020. годину грађанима путем еДоставе у електронско сандуче су локалне пореске администрације. Наиме, сви грађани регистровани корисници портала „еУправа“ аутоматски добијају решења о утврђеном порезу на имовину за 2020. годину у електронско сандуче.

Србија током короне применила 22 иновативна решења
Србија је током ванредног стања у кратком року имплементирала велики број иновативних решења, чак 22, као одговор на кризу изазвану коронавирусом и тиме се позиционирала као једна од пет земаља у свету са највећим бројем иновација током ковид-19 кризе, наводи за „Ало!“ Михаило Јовановић. На сајту ОЕЦД-ове (Организација за економску сарадњу и развој) Опсерваторије иновација јавног сектора, као примери добре праксе истакнута су решења и апликације Донирај плазму („донирајплазму.гов.рс“), Буди волонтер („будиволонтер.гов.рс“), Дигитална солидарност („дигиталнасолидарност.гов.рс“), аутоматски инфо-сервис ЦОВИД-19 (чатбот), као и Моја учионица („мојауционица.гов.рс“), Моја школа („мојаскола.гов.рс“), еВртић, еУпис и друго.

Извор: Ало.рс