Србија

ПОСТОЈИ 10 СТАВКИ У ОЦЕЊИВАЊУ ЂАКА! Важне информације за ученике! Ево шта треба да зате о онлајн настави!

Ово су детаљи из упуства које је данас прослеђено школама како да организују наставу на даљину и како да оцењују ђаке

Школске обавезе, односно писмени задаци који при раду захтевају више од 15 минута, одржаће се у школи, а све то уз поштовање свих епидемиолошких мера заштите. Уједно, током наставе на даљину, ученици који су незадовољни оценом моћи ће да одговарају како би је поправили, али ће то такође моћи да обаве у својим учионицама.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Ово су детаљи из упутства које је данас прослеђено школама како да организују наставу на даљину и како да оцењују ђаке.

1. Док траје настава на даљину потребно је у континуитету примењивати различите технике за праћење резултата учења (квалитет и обим савладаности програмских садржаја у односу на очекиване исходе).

2. Посебну пажњу треба посветити праћењу напредовања ученика у складу са принципима формативног оцењивања. Код свих метода оцењивања треба инсистирати на битним садржајима то јест, на оним садржајима који су кључни за остваривање исхода обавезног предмета, изборног програма и слободне наставне активности.

3. Оцене које су ученици добили у току непосредног образовно-васпитног рада од почетка ове школске године и подаци о напредовању ученика и оцене које ће ученицима бити дате у периоду до завршетка првог полугодишта омогућиће извођење закључне оцене.

4. Наставник је аутономан у планирању оцењивања и одлучује о томе да ли се писмени задаци, планирани у наредном периоду, могу реализовати путем наставе на даљину. Ако то није могуће, овај час се може реализовати и у другом полугодишту, с тим да се води рачуна о равномерном распореду у односу на друге писмене и контролне задатке.

5. Наставници могу да искористе могућност да ученике оцене и на основу активности и његових резултата рада, а нарочито: излагања и представљања (израде и излагања презентација, изложбе радова и продуката, резултата истраживања, модела, цртежа, постера, дизајнерских решења и друго), учешћа у дебати и дискусији, писања есеја, домаћих задатака, учешћа у различитим облицима групног рада, рада на пројектима, збиркама одабраних ученикових продуката рада – портфолија, у складу са програмом наставе и учења, односно школским програмом.

6. При извођењу закључне оцене за крај првог полугодишта, потребно је узети у обзир све оцене, како током наставе по изабраном моделу, тако и током наставе на даљину. Закључна оцена је јавна и образложена. Уколико ученици сматрају да има елемената за већу закључну оцену, могу да изузетно одговарају у школи, уз поштовање свих епидемиолошких мера.

7. Уколико ученик нема број оцена потребних за утврђивање закључне оцене, из оправданих разлога (болест, изолација и друго) може да буде неоцењен. Овом ученику неће бити утврђен општи успех на крају првог полугодишта. У другом полугодишту је потребно посебно планирати додатну подршку за ову категорију ученика.

8. Распоред писмених задатака и писмених провера дужих од 15 минута које се уписују у дневник, неопходно је ревидирати, ускладити са календаром образовно-васпитног рада и објавити за свако одељење на огласној табли школе и на званичној интернет страни школе у најкраћем периоду (најкасније до уторка 01.12.2020. године).

9. Наставник је у обавези да обавести ученике о садржајима програма наставе и учења који ће се писмено проверавати према распореду најкасније пет дана пре провере. Сви писмени задаци и писмене провере дуже од 15 минута реализују се у школи уз поштовање свих епидемиолошкох мера.

10. Оцењивање ученика на основу усмене провере постигнућа изузетно може да се обавља непосредно у школи, уколико је ученик незадовољан предлогом закључне оцене.

 

 

 

 

 

 

 

Извор: Информер.рс/Ало.рс