Регион

Ударно! ЛОЦИРАН АВИОН КОЈИ ЈЕ НЕСТАО КОД ПРИЈЕДОРА! Уређај из летелице послао СИГНАЛ! Ево шта се дешава!

Потрага за авионом који јуче нестао на подручју Омарске настављена је од јутарњих часова, али густа магла и неприступачни терен отежавају посао.

Међутим, како портал Tango Six сазнаје из више извора ELT тј. уређај који шаље сигнал у случају несреће је био активиран и дао је приближну локацију авиона која је на изразито неприступачном терену. Спасиоци на земљи због терена и магле нису успели да дођу до те локације.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Овај портал сазнаје да се у претрази користе и дронови са термовизијом али је приступ свим тачкама терена и њима отежан. Наводе да се ради о летелици српског оператера “СТС Авијација” из Београда, навероватније Пајпер 28.

Подсећамо да је јуче око 14.10 часова са радара нестао авион који је превозио вакцине за животиње.

Потрага за несталим авионом и његовом посадом траје од јуче, а према задњим информацијама последњи пут је виђен на подручју села Турјак код Градишке. Мештани овог села под Козаром, посведочили су да су јуче видели авион који је јако ниско летео изнад њиховог села.

Обустављена потрага хеликоптером

Вршилац дужности директора Републичке управе цивилне заштите Милан Новитовић рекао је Срни да у наставку потраге за спортским авионом који је пао на подручју Козаре јутрос учествују четири тима Цивилне заштите Српске, те изразио уверење да ће летелица данас бити пронађена.

Иако се очекивало да ће потрага Хеликоптерског сервиса РС бити данас настављена, како РТРС јавља она је обустављена због лоших временских услова.

Истовремено, Портал Tango Six пише да се “СТС Авијација” на територији БиХ бавила комерцијалном делатношћу избацивања вакцина против беснила за лисице из авиона. Обично се у посади оваквих мисија налазе два човека, пилот и оператер машине за избацивање мамаца.

Компанији “СТС Авијација” ово је још један у низу многобројних инцидената са авионима. Последњи се догодио у Румунији (хвала читаоцу портала под ницком Славке на информацији) пре месец дана. У септембру 2015. године, такође у Босни и Херцеговини, срушио се њихов  Golden Eagle C421-B када је један пилот погинуо. Још један инцидент без жртава догодио се у септембру 2018. године. Као и удес легендарне „Кока-Коле“ Пајпера YU-DDB у Румунији.

Мисије вакцинације лисица трају више од десет година и имају најгори скор (не)безбедности летења у вероватно целој генералној авијацији бивше Југославије. Како је Танго Сиx раније извештавао, први је био удес Цесне 206 YU-DNZ 2011. године, затим 2013. године у Хрватској, авион YU-DSD пао је 2014. године на срећу без жртава. Још два оператера из Србије, поред СТС Авијације, бавила су се овом врстом посла.

Задужена Канцеларија за ветеринарство БиХ

Канцеларија за ветеринарство БиХ задужена је за пројекат оралне вакцинације лисица, а нестали авион у околини Омарске био је ангажован за овај посао.

Директор Канцеларије за ветеринарство БиХ Драго Калаба рекао је за Српскаинфо да се пројекат оралног вакцинисања лисица у земљама региона финансира новцем из претприступне помоћи ЕУ.

– Тај пројекат траје од 2011. године, а спроводи га Европска комисија која је и расписала јавни позив за авио-третирање. Колико ми је познато, то ради једна фирма из Србије и мислим да су у авиону, који је нестао, запослени у тој фирми, односно са нису у питању држављани БиХ – објашњава Калаба.

Он каже да Канцеларија за ветеринарство БиХ нема више података у вези са несталим авионом, осим да је рађено орално вакцинисање лисица на подручју БиХ у складу са пројектом који финансира Европска комисија.

 

 

 

 

 

Извор: Блиц.рс