Србија

СТИЖЕ ВЕЛИКА ПРОМЕНА! Убудуће обавезно заустављање на свим пружним прелазима ПОСТАВЉА СЕ И САОБРАЋАЈНИ ЗНАК

Сваки пут кад дође до трагедије на пружним прелазима, нарочито кад у њима учествују аутобуси, јавност постави питање: „А зашто није била спуштена рампа на прелазу“?

Колико год питање било логично следи и сасвим логичан одговор – рампе на пружним прелазима нису обавезне ни у Србији, а ни у Европи. Ако се питате зашто рампе нису обавезне на свим пружним прелазима одговор је такође једноставан. Пружних прелаза има много и требало би заиста много новца да се сви покрију рампама.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Такође, рампе се кваре, а изузетно су честе и крађе на пружним прелазима са рампама одакле лопови узимају све што може да се прода: каблове, релеје, прекидаче…

Стога је вероватно најбоље решење које је сада уведено – да сва путничка и теретна возила морају да се зауставе на прелазу преко пруге.

Дакле, кад наиђете на пружни прелаз, морате да се зауставите и уверите да не наилази воз или неко друго шинско возило и затим наставите вожњу. То не значи да ће бити укинуте рампе и семафори на пружним прелазима, али тамо где их нема обавезно ће морати да постоји знак СТОП.

Истина, на већини пружних прелаза и сада постоји знак СТОП, мада га мало ко поштује, као уосталом и на другим местима.

Нова правила је увело Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Реч је о Правилнику о изменама и допунама „Правилника о саобраћајној сигнализацији“. Истовремено су донете још неке измене, али нису толико значајне колико ова о правилима понашања на пружним прелазима.

Иако није реч о великој промени у прописима, ово је прилика да се још једном апелује на све возаче да поштују саобраћајну сигнализацију и просту логику.

То што су рампе на пружном прелазу подигнуте не значи да треба да пројурите без гледања – постоји могућност да систем за подизање/спуштање рампи уопште не ради. Управо због тога се и на пружне прелазе са рампом поставља саобраћајни знак СТОП.

У сваком случају, кад наиђете на пругу, зауставите се и погледајте да ли наилази воз, па тек тада пређите пругу.

Заиста нема изговора да дозволите да вас удари нешто шире од три метра, високо четири метра, а дуже од 100 метара… А притом се креће искључиво по шинама што значи да не може изненада да скрене и удари вас као рецимо камион.

 

 

 

 

 

 

Извор: Курир.рс/Половни аутомобили