loading...
Србија

Морате знати! ВАЖНО ЗА ВЛАСНИКЕ ПОЛОВЊАКА: Регистрација ће се обављати на овај начин! Решено и питање катализатора!

СПОРНА одредба о условима за регистрацију која се односи на мерење емисије издувних гасова у Правилнику о подели моторних и прикључних возила, чија пуна примена стартује 5. јула, биће промењена и усклађена са годином производње аутомобила. Тиме је отклоњен пропис, који је изазвао праву буру у јавности, и решен потенцијални проблем за многе власнике половњака.

Као што су “Новости” већ писале, Правилником је било предвиђено да за аутомобиле увезене у Србију после 1. марта 2014. године важе ригорознији услови за мерење емисије издувних гасова, него за оне који су први пут регистровани у нашој земљи пре тог датума. То би значило да се за два иста возила примењују различити критеријуми, у зависности од тренутка када су ушли на српско тржиште.

Влада Маринковић из Националне асоцијације техничких прегледа (НАТЕП) каже да њихова организација има потврду Министарства саобраћаја да ће изменити ове одредбе које су уносиле нејасноћу. Он оцењује да су исправно поступили што су, узимајући у обзир мишљење релеватних стручњака и институција, донели такву одлуку.

– Када је у питању мерење емисије издувних гасова, гледаће се година производње, а податак о томе када је возило први пут регистровано у Србији неће бити уопште битан – прецизира Маринковић за наш лист. – Дакле, возила треба да испоштују прописане граничне вредности у односу на годину производње. Ти критеријуми у Правилнику представљају минималне услове и они су блажи у односу на оне који су фабрички предвиђени.

Аутомобили који су направљени без катализатора, како наглашава, не треба да га имају и моћи ће да се регистрију док год се одржавају у исправном стању. С друге стране, власници аутомобила који су неовлашћено преправљали своје возило скидањем ламбда сонде, катализатора и ДПФ филтере, делова који су битни за пречишћавање од штетних материја, имаће проблем на техничком прегледу.

– Последњих десетак година је готово немогуће да се увезе возило коме недостају ови делови, јер Агенција за безбедност саобраћаја проверава да ли ауто одговара потпуно производним карактеристикама из свог сертификата ЦОЦ (сертификат оф комформити) – каже Маринковић.

Иначе, ове елементе су власници често скидали, јер су им правили проблем у вожњи, ако се запуше или су дотрајали и оштећени. У неким случајевима су то радили и зато што су могли да их продају за стотинак евра.

Маринковић наводи да се очекује да ће од 5. јула бити спремно око 500 станица за технички преглед које су опремљене за рад по новим прописима, а да је у овом тренутку активно око 1.200.

– Сви који предају захтев за отварање до тог датума, имаће рок од 180 дана за проверу да ли испуњавају захтеве – наводи наш саговорник. – Министарство унутрашњих послова је проценило да ће до краја године сигурно бити у функцији око 700 до 750 линија, што они сматрају минимумом који је довољан за нормалан рад. Према мишљењу наше асоцијације, оптималан број би био 1.000, јер ниједан систем не може да ради под максималним оптерећењем.

НЕЋЕ СЕ МЕРИТИ НИ ОВАЛНОСТ КОЧНИЦА

ОДРЕДБА о мерењу овалности кочница на техничком прегледу, чија примена је требало да почне од 5. јула, биће одложена или укинута – каже Влада Маринковић из НАТЕП-а.

Ово је још једна добра вест за возаче. Као што су “Новости” писале, било је предвиђено да та вредност мора да буде мања од 20 одсто по точку да би власници могли да региструју ауто, јер би се у супротном третирао као неисправан.

Стручњаци су упозоравали да је постављена граница веома ригорозна и да не би могао да је испоштује огроман број возила. Министарство саобраћаје је уважило и ове примедбе.

 

 

 

 

 

 

Извор: Новости.рс