Издвајамо Србија

ДА ЛИ ЋЕ ВОЗАЧИ МАСОВНО ТУЖИТИ ТЕХНИЧКЕ ПРЕГЛЕДЕ? „Све преко 3.800 динара за технички супротно је одлуци Владе!”

Једна група власника техничких прегледа састала се у једној кући у Батајници и договорила поскупљење техничког прегледа на нивоу картела, изјавио је Јован Радовановић, машински инжењер-конструктор и уједно дипломирани правник, гостујући у емисији Реч продукције Хелмкаст.

Како је истакао, свако повећање преко 3.800 динара за путничка возила је у супротности са законском регулативом и важећим подзаконским актима.

– У нашем Закону о безбедности саобраћаја у члану 264. став 7. каже се да Влада Србије одређује најнижу и највишу цену техничког прегледа, на предлог МУП-а, а после препоруке Министарства за трговину. Последње што је Влада урадила је најнижа цена техничког 2.500, а највиша 3.800 динара. После тога, сва повећања цена техничког прегледа урадили су власници техничких прегледа самоиницијативно или организовано, картелски, на штету грађана Србије и сада имамо да је цена техничког прегледа у Србији од 6.500 до 7.500 динара – рекао је Радовановић.

Он је упитао кад је крај, и да ли ће цене техничког прегледа да иду и на 20.000 динара. На питање да ли су могуће масовне тужбе возача за преплаћен технички, па да се понови ситуација као за банке и наплату обраде кредита, рекао је да је то могуће.

Радовановић је констатовао да би техничке прегледе за нова возила требало укинути док траје гаранција произвођача на возило. Говорио је и на који начин се малтретирају пољопривредници, који су, како је рекао и најгоре прошли са захтевима на техничким прегледима.

Говорећи о возачким дозволама у Србији, рекао је да то нема нигде у свету.

– Како су изделили возачке дозволе на силне категорије, то је срамота. Имате А, А1, А2, А3, Б, Б1, Б2… Ма то је будалаштина. Смеју нам се у свету, где ви живите, шта је ово… – навео је он.

Радовановић је говорио и о томе што се одређеним категоријама возача тражи лиценца, само да би им узели паре, иако је положена категорија практично лиценца.

– Шта ће му лиценца, кад је он положио за ту категорију? Зато те категорије возача беже из Србије – закључио је саговорник Хелмкаста.

Он је изнео и фрапантне податке једног истраживања који говоре да спора вожња успорава рефлексе, док бржа повећава адреналин, те су реакције возача у ситуацијама које могу да воде у незгоду много брже и боље при одређеним брзинама вожње. Уз напомену да се нипошто не ради о неким сулудим брзинама, о којим тачно брзинама је реч, можете сазнати ако погледате емисију.

Извор: Правда/Н.Б.