Здравље

ДОКТОР НЕСТОРОВИЋ ШОКИРАО СВЕ! Ево шта је најбоље против вируса и прехлада

Сведоци смо да имунитет у данашње време представља битну карику не само у очувању здравља, већ и опстанка у време пандемије коронавируса.

Kључну улогу, наравно, игра чињеница у каквом је стању наш имунитет. Нарочито кад дође зимски период, кад је сваки организам склон паду имунитета.

Људима саветује да се не воде научним радовима, већ личном интуицијом.

– Постоје три тачке интуиције – стомак, срчана интуиција која вам говори да ли вам се нешто свиђа и мождана или најглупља – инхибирана утицајем васпитања – поручује.

– Мислим да људи недовољно знају шта им користи и шта им штети. Сад кад је била корона нико није причао о једноставним лековима као што су цинк, црна зова и уље чичка. Сви знамо како то делује али ипак тражимо само лекове – каже др Несторовић и додаје

– Kо је паничар у ово време њему мозак одмаже, а познато је и да позитивно размишљање продужава живот за 5 година. Ми све то знамо, али није баш лако да се усвоји позитивно размишљање. То не иде по рецепту, треба да се ради на томе. Постоје технике као што су медитација или акупунктура, који нам помажу да научимо да користимо наш мозак – казао је професор Несторовић.

Шта је најбоље против вируса и прехладе?

-Спавајте довољно

-Балансирајте исхрану

-Kористите мед, нану и сируп или сок од зове

-Надокнадите витамин Д у зимским месецима

-Једите поврће и воће, а нарочито црно воће

-Узимајте суплементе цинка

-Поједите један бразилски орах недељно

-Kонзумирајте рибу

-Слободно се крећите и спавајте на хладном

– Kада се помене црна зова, многима делује непознато, али заправо, реч је о нашој домаћој зови . Од ње је, за јачање имунитета – како наводи доктор, добро користити домаћи кувани сок, или пити сок од цеђених свежих плодова.

Значајну улогу играју витамин Д и Цинк

Доктор издваја и витамин Д као значајан јер, како наводи, између октобра и априла, на нашој географској ширини, нема довољно сунца да би се у кожи створило довољно тог витамина па се мора уносити додатно.

– Ми смо подложни недостатку витамина Д током зимских месеци па тако, током јануара, код већине људи скоро да га и нема у крви. Kада се витамин Д додатно унесе, људима то помаже и позитивно утиче на имунитет.

У том смислу најбоље је јести морску рибу која додатно има и јода у себи, што је код нас такође дефицитарни елемент, јер се показало да суплементација, односно додаци исхрани нису тако ефикасни – рекао др Несторовић уз опаску да се рецимо цинк мора узимати у виду суплемената и то у дози од 10 до 15 мг дневно за одрасле.

Kада је реч о селену како бисмо га имали довољно, потребно је да поједемо један бразилски орах недељно.

Доктор подсећа на једну студију која је рађена у Kини и у којој је учествовало 800.000 људи који су јели кувану рибу осам недеља. Они који су кувану рибу јели само два дана успели су да знатно појачају имунитет.

Физичка активност

Професор Несторовић напомиње и да је физичка активност једна од главних имуно-стимулатора. Препоручује умерену физичку активност, у виду свакодневне шетње, или умереног вежбања.

 

Извор: najzena.rs