Србија

Није добро! НОВИ УДАРАЦ НА ЏЕП ГРАЂАНА: Стиже још једно поскупљење, могуће несташице

Последњих месеци цене у Србији вртоглаво расту, а чини се да поскупљењима нема краја.

Недостатак сировина и њихово поскупљење довели су до кризе на светском нивоу. Због поскупљења нафте порасли су трошкови транспорта, што успорава испоруке, па се трговци суочавају са празним лагерима.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Продавци у Србији истичу да су залихе техничке робе на минимуму и да ће вероватно бити све распродато до Нове године. Након тога, због скупљих испорука у радње и онлајн продавнице, вероватно ће и цене да буду више.

– Доћи ће до повећања цена. Генерално на тржишту очекивања су од 30 одсто, то је оквирни проценат поскупљења – каже менаџер једне продавнице техничке робе.

Како наводе упућени, померање цене производа условило и то што је један контејнер у набавци коштао две до три хиљаде долара, а у овом тренутку чак 18-20 хиљада. Несташице сви најављују, а продавци се ипак труде да дођу до залиха најтраженијих производа.

У Кини је производња успорена од почетка пандемије, а то се наставило и ове године, а на удару су производња полупровидника за аутомобиле, техничке уређаје и мобилне телефоне за чиме је потражња, а залихе смањене и недовољне.

ГУБИЦИ И У ИНДУСТРИЈИ АУТОМОБИЛА

Иста судбина у наредном периоду чека и аутомобилску индустрију, где је дошло до смањења залиха, застоја у производњи и скупљег транспорта, а потражња је све већа.

– У неком претходном периоду осећамо повећану потражњу. Примећујемо доста проблема и изазова у снабдевању, али за сада се добро носимо са тим – наводи директор маркетинга једне аутомобилске куће.

Како наводе стручњаци, стабилизација на тржишту се не очекује пре 2023. године.

 

 

 

 

 

 

Извор: РТС/Srbijadanas.com