Србија

ОБУКА ЗА ВОЗАЧЕ ПОСКУПЉУЈЕ 100 ОДСТО: Ево колико ће сада коштати полагање вожње

Вест да ће обука за возаче Б категорије поскупети чак 100 одсто, са досадашњих 70.000 на 140.000 хиљада динара, потресла је јавност у нашој земљи. О томе које је оправдање за оволико поскупљење и да ли ће до њега уопште и доћи, овог јутра је у „Уранку“ на телевизији К1 говорио Младен Рашета из Привредне коморе Ауто-школа Србије.

– То је наш предлог и не знамо да ли ће он бити усвојен. Суштина је да ми нисмо преговарали о цени већ о томе како да добијемо квалитетније возаче. Са постојећом ценом квалитет обуке трпи. Цена обуке није се мењала десет година, а све друго се променило, све је поскупело. Гориво знамо сви колико је скупље, возила су скупља, као и њихово одржавање. Начин на који се обавља технички преглед је другачији и скупљи. Од 2016. имамо обавезу увођења информационог система и сви смо морали да набавимо рачунаре, да видео и аудио снимамо испите. Плате инструктора нисмо мењали у тих десет година, и оне су између 40.000 и 60.000 динара – казао је Рашета.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Рашета каже да је у претходној деценији захтев за повећањем цена Министарству унутрашњих послова упућиван неколико пута.

– Ми не тражимо напамет повећање, математика је јасна и прецизна. Има око 40 параметара у нашем пословању који се узимају у обзир. Обавеза је да свака ауто-школа има минимум три аутомобила Б категорије и три инструктора од којих један може бити и лиценцирани предавач и испитивач. Надаље, морају се имати канцеларија и учионица јасно одређене квадратуре, морамо имати видео-надзор, рачунаре, сви морамо да имамо полигон. Надамо се да ће се и та обавеза променити јер је у Београду веома тешко и изазовно да све ауто-школе имају полигон. Према тој новој калкулацији коју смо направили, предвидели смо да инструктори добију повећање плате и да она буде 80.000 динара – објаснио је Младен Рашета из Привредне коморе Ауто-школа Србије.

Рашета каже да је најлакше уштедети на инструктору и на кандидату, али да се тако добија – лош возач.

– Наш главни циљ и оно што је сврха нашег посла је да будући возачи уче како треба, да имају најбољу могућу обуку како би сутра у саобраћају били одговорни, понашали се безбедно, имали знање. Нама фали и инструктора, јер су они професионални возачи који иду у иностранство да раде за велику плату, или као професионални возачи раде у нашој земљи. Није занемарљив разлог ни то што је посао возача много лакши него посао инструктора. Обука возача је озбиљно прописана и цена мора да испрати број часова.

Рашета је на телевизији К1 истакао да су ауто-школе у надлежности Министарства унутрашњих послова и да од Министарства добијају дозволу за рад и лиценцу.

– Рад ауто-школа се редовно проверава. У Србији ради више од 600 ауто-школа и сви инструктори су у обавези да једном годишње иду на стручни семинар.

Извор: К1