Свет

УЗБУНА! Пронађени докази да је Марс био као земља? НАСА на ногама

Најновији НАСА ровер за Марс дошао је до открића које би могло указати на присутност живота на Марсу у далекој прошлости.

Потврда да је некад постојао живот на Црвеној планети, највероватније у време далеке прошлости када је Марс био дом рекама и океанима текуће воде, – било би једно од најважнијих открића у историји људске цивилизације.

Стога не чуди да је НАСА провела дееценије претражујући Марс тражећи доказе.

Његов најновији алат који помаже у тој потрази јест Персеверанце – ровер величине аутомобила који је слетео на Црвену планету 2021. године и од тада проводи своје време „љуљајући“ се по површини кратера Језеро у потрази за траговима.

Недавно је ровер открио доказ органског угљика на Марсу – примамљиво откриће за које научници верују да би то могао бити знак древног живота микроба.

– Органски организми чине живот какав познајемо. Видети органски угљик на Марсу даје нам прилику да схватимо јесу ли грађевни блокови за живот били присутни на планети у прошлости, што је био начину на који се живот развијао на Земљи – објашњава астробиолог Амy Wиллиамс са Универзитета на Флориди.

Како ствари стоје, немогуће је са сигурношћу знати јесу ли те органске молекуле резултат биолошких или геолошких процеса, али чак би и ови потоњи ипак могли указивати да је раније планет био настањен.

Што год да је у питању, сигурно ћемо сазнати више у следећих неколико година када НАСА мисија покупи узорке с Марса, које је оставио ровер и пренесе их натраг на Земљу.

Извор: Информер