Србија

ДОЛАЗИ ДО ПРОМЕНЕ НА НАПЛАТНИМ РАМПАМА! Овако ће се од сада плаћати путарина

Циљ је да из безбедносних разлога теретњаци избегавају магистралу.

Теретњаци ускоро неће моћи да избегну путарину. Стара идеја „Путева Србије“ ускоро ће се остварити. Наплата путарине биће уведена и ван ауто-путева, за камионе теже од 12 тона, потврдио је јуче на „Копаоник бизнис форуму“ министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

„Путеви Србије“ су почетком године расписали јавну набавку тражећи стручњаке који би им пројектовали систем наплате путарине теретњацима и на путевима нижег реда. Министар Весић открива како ће то изгледати.

– Биће направљени портали који ће снимати, а испод њих ће се налазити вага у асфалту која ће мерити осовинско оптерећење камиона – појаснио је Горан Весић. – Више је разлога за овај потез. Саобраћај ће се усмеравати на путеве првог реда, јер камиони који су у транзиту избегавају плаћање путарине, а самим тим и уништавају мање и локалне путеве због терета. Други разлог је што се велики камиони преоптерете и тако се додатно уништавају путеви. Дакле, земља уложи новац у реконструкцију пута који после пар година буде уништен. Оваква решења већ постоје у земљама ЕУ и време је да Србија заштити своје путеве.

О увођењу путарине на магистралама говори се од отварања ауто-пута „Милош Велики“. Циљ је да из безбедносних разлога теретњаци избегавају магистралу. Рок за доставу понуда је истекао последњег дана јануара, али се још не знају резултати конкурса, као ни колика ће путарина бити на путевима нижег реда, нити на којим ће се увести. За решење је предвиђено 60 милиона динара.

У Пословном удружењу друмског саобраћаја „Србијатранспорту“ очекују да ће се тек отворити разговори струке и привреде и да ће се наћи најбоље решење.

– Суштински, заиста постоје превозници који раде претоваре или на други начин оштећују путеве. А сви их ми плаћамо – рекли су недавно у овом удружењу.

– Увођење реда у ову област ће подстаћи конкурентност превозника и заштитити инфраструктуру. Наравно, има превозника који морају да користе те путеве због истовара. Та област треба да се уреди, а тек ћемо видети предлог решења и тада ћемо заузети став.

 

Извор: Srbija Danas