Србија

ЛОШЕ ВЕСТИ! Половњаци ће у Србији поскупети најмање 30 одсто! ОВО ЈЕ РАЗЛОГ!

Половни аутомобили у Србији овога пролећа поскупеће најмање 30 одсто, кажу стручњаци.

Разлога је више, царина је променила тарифе, сада се морају увозити искључиво возила која задовољавју еколошке стандарде.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Због короне тежак је приступ куповини половних возила на западу, јер су и тамо скупа, преноси РТС.

Просечан Немац, кажу стручњаци, сада вага да задржи стари проверени аутомобил или да купи стар две до три године, јер су редови за чекање за поједине нове моделе и до шест месеци.

Нема више преваре с папирима, нарочито за аутомобиле испод 2010. године.

Сви очекивали пад цена

Сви ће, без обзира на стање, бити процењени по каталогу Ауто-мото савеза и то ће поскупети бар за 20 одсто, јер су, на пример, за аутомобиле 2006. доношени оверени рачуни на 500 до 600 евра, што је двоструко мање.

„Сви смо чекали да почетком короне падну цене аутомобила, међутим, од прошле године до данас, возила перманентно поскупљу, а сад имамо још један доказ за то, а то је да испорука нових аутомобила успорена“, каже инжењер Јован Радић, експерт за увоз возила са тржишта Европске уније.

Решење постоји, онај ко жели да купи добар, очуван и сервисиран аутомобил треба да оде до овлашћеног увозника и купи аутомобил из система старо за ново. Тиме плаћа нешто вишу цену, али неће имати главобољу због издувних гасова и гаранције.

„Ја мисилим да је најбоље да се купи аутомобил који је купљен овде у домаћој продаји као нов ауто, јер у том случају добијате његову целу историју, добијате сервисну књижицу знате где је одржаван и како је одржаван и то је много боља варијанта за куповину половњака него увоз оних аутомобила из иностранства чију историју не знамо“, истиче инжењер Душан Цинцар, аутомобилски аналитичар.

Увозе се луксузни модели

Још једна интересантна ствар, кажу експерти. Увозе се веома луксузни половњаци који прелазе 50.000 евра.

На пример, њих је у последње време чак 30 одсто у укупном увозу, јер се сви боје да ће се до њих овога лета тешко долазити.

Дажбине су сада мање за њих, а стари до пет година са евро 5 нормом, могу се лако наћи по повољним ценама.

Старо за ново

Такође, Александра Ђурђевић, председница групације увозника аутомобила ПКС, рекла је раније за РТС да би требало направити разлику између више начина куповине половних возила и да то диктира продају у Србији.

Казала је да су увозници пре десетак година другачије продавали возила, а да је данас изражена флексибилност, јер људи често остављају постојећа возила и доплаћују за нова. Истиче да су многи трговци озбиљно ушли у то и да се са иностраним партнерима праве уговори који се односе управо на такве програме.

Ђурђевићева објашњава да су услови приликом такве продаје специфични и строги, слични као када је реч о продаји нових возила.

Каже да се при куповини добија извештај од лиценцираних процењивача који детаљно описују стање у каквом је возило.

Међутим, Ђурђевићева наводи да је то ситуација када је реч о млађим половним возилима.

Ипак, у Србији преовлађују половна возила од 10 и више година старости којима се тешко улази у историју.

Зато Ђурђевићева напомиње да је велика разлика између продаје возила кроз сертификовани програм, и куповине на малим плацевима.

Дигитализације трговине

Према њеним речима, трговина се прилично убрзала и у великој мери дигитализовала.

На питање из којих земаља су најтраженији аутомобили, наводи да су људи у Србији традиционално највише окренути немачким маркама и да су оне најпопуларније.

Поред увоза из Немачке, увозе се и возила из Белгије, Шпаније, Француске, Швајцарске….

Ђурђевићева истиче да је чак 75 одсто возила старије од 10 година, а да им је просечна вредност од 3.000 до 5.000 евра. Купци када претражују возила најчешће желе она која су прешла мање од 200.000 километара.

На питање о еколошким условима, рекла је да се већ неколико година ради на томе да се тај тржишни сегмент уреди. Упозорава да нам прети озбиљна ситуација у којој би Србија постала европска депонија када су половна возила у питању.

Истиче да смо на зачељу Европе са „евро 3“ стандардом који је дозвољен за увоз, али и да возило када нема катализатор директно у ваздух емитује канцерогене честице.

Ђурђевићева је напоменула да увозници имају информације да овог пута неће бити одлагања и да ће се у јулу спровести оштрије мере.

Електрична возила – велика промена

Говорећи о електричним и хибридним возилима, Александра Ђурђевић је истакла да она доживљавају снажан раст у Европи и да је на произвођачима огроман притисак.

Додаје да је Европска комисија додатно пооштрила стандарде и да су произвођачи у паници.

Напомиње да је у Србији ситуација другачија и да је свега четири одсто возила електрификовано и да охрабрује што од прошле године постоје коректне субвенције за куповину таквих возила – од 2.500 евра за хибридна возила, а до 5.000 за електрична.

Каже да је потребно причати о инфраструктури и бројним нефинансијским подстицајима.

„Даље је на нама увозницима да едукујемо тржиште. То је велика промена која нас чека и мислим да ћемо имати много више таквих аутомобила на улици“, навела је Александра Ђурђевић.

 

 

 

 

 

 

Извор: РТС