Србија

ПОСКУПЕО ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД: Ово су нове цене у сервисима

ПРВИХ дана примене нових правила у начину обављања техничких прегледа возила је било недоумица, али се сада власници возила унапред јаве и припреме, тако да углавном нема проблема и враћања са линије техничког прегледа, каже власник једне београдске станице за технички преглед Бранислав Јовић.

Он је објаснио у разговору за Танјуг да се сада читав поступак прегледа исправности возила снима са две камере, осим прегледа доњег построја који се обавља у каналу, а снимци се чувају годину дана.

-Снимање није донело никакве новине. И до сада су возила морала да буду технички исправна. Ситни недостаци попут малих огребитина и напрснућа на украсним деловима и до сада су били дозвојени и нису представљали проблем, јер не утичу на безбедност возила и саобраћаја, што је дописом МУП-а још пре три године разјашњено, рекао је Јовић.

Додао је да је једин проблем сада то што возила која се враћају са техничког прегледа морају за три дана да отклоне недотатке и дођу поново.

-Странке саме могу да исконтролишу да ли ради светлосна сигнализација, да ли има течности за стакла. Ми овде у току техничког кад утврдимо да течности нема или прскалице не раде, онда дођемо у ситуацију да је возило технички неисправно због недостатка течности. Зато возачи треба сами да провере да ли имају прву помоћ, светлоодбојни прслук, сигурносни троугао, уже за вучу, сијалице, подећа Јовић.

Напомиње да је сасвим логично да власници возила провере да ли раде сијалице, јер је технички преглед ту да се утврди чињенично стање, а не да се отклоне недостаци.

Јовић је истакао да по изменама Правилника о подели моторних возила сва возила произведена након првог јануара 2015. године морају задовољити нормативе о квалитету издувних гасова које је дао произвођач, а да возила старија од тог датума имају две године времена да се уклопе у нормативе.

-Возила чија снага мотора је до 73,5 киловата не смеју прећи горњу границу емисије издувних гасова од 3,22, ако су дизел мотори, односно бензински од 0,3 угљен моноксида при слободном ходу у леру или 0,2 на 2.000 обртаја у минуту. То важи за возила произведена до 2015. године и уколико нису познати стандарди које је произвођач прописао, рекао је Јовић.

Додао је да је првих дана било недоумица у погледу нових правила која су ступила на снагу 5. јула.

-Али, сада се возачи унапред јаве, тако да их припремимо, па углавном нема проблема и враћања. Једино ако се догодило нешто на шта они не могу да утичу попут кочница и онога што ми гледамо из канала, а што они не могу да примете, каже Јовић.

Нагласио је да откад је дошло до померања рокова за примену норматива о квалитету издувних гасова, готово сва возила која су дошла на тенички преглед су у границама дозвољених вредности.

-Има понеког код кога није све у нормативима, али се ту не ради о катализатору или ДП филтеру, него је реч о стању мотора, односно о дизнама, турбини и сличном, објаснио је Јовић.

Он напомиње да су цене техничких прегледа незнатно повећане у последње време.

-Цене су по мојим сазнањима за 10 до 15 одсто повећане. Много фактора на то утице, а један од њих је што ако је неко враћен с техничког да отклони недостатке на возилу, када поново дође у року од три дана морамо да му одредимо нови термин који не наплаћујемо, али одузимамо термин неког другог возила, тако да се смањио број возила које можемо да урадимо за један радни дан, рекао је Јовић.

Извор: Танјуг