Свет

Карамбол! СВЕТ НА НОГАМА, НЕШТО НИЈЕ У РЕДУ, ОБУСТАВЉЕНА 5Г МРЕЖА!

Фото: Pixabay.com

Главни амерички мобилни оператери сложили су се да одложе планирано увођење 5Г услуге у близини неколико америчких аеродрома, наводећи забринутост авиокомпанија да би то угрозило безбедност ваздушног саобраћаја

АТ&Т и Веризон саопштили су у уторак да ће одложити постављање нових торњева у близини „неких“ аеродрома, иако нису прецизирали који, и да ће радити са савезним регулаторима на решавању спора око потенцијалних сметњи.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Бела кућа је поздравила споразум, рекавши да ће њиме „избећи потенцијално разорне поремећаје у путовању путника, теретним операцијама и нашем економском опоравку“.

„Да будем искрен, национална трговина ће се зауставити“, рекли су у писму извршни директори Делта, Унитед и Соутхвест америчких авиокомпанија, тврдећи да би сметње 5Г услуге биле горе него што се првобитно предвиђало

„Осим ако наша главна чворишта не буду одобрена за летење, велика већина људи који путују и бродари ће у суштини бити приземљена. То значи да би на дан као јуче, више од 1.100 летова и 100.000 путника било подвргнуто отказивању, преусмеравању или кашњењу.“

У питању су потенцијалне сметње 5Г сигнала са радарским висиномерима, који помажу пилотима да слете при слабој видљивости. Фреквенција коју користи бежична услуга је описана као „блиска“ оној на којој раде неки од висиномера. Авио-компаније су захтевале сталну тампон зону од две миље око америчких аеродрома како би избегле ово сметње.

Федерална управа за ваздухопловство (ФАА) и Федерална комисија за комуникације (ФЦЦ) нису успеле да реше ћорсокак последњих неколико година.

АТ&Т и Веризон су рекли да њихови сигнали неће ометати инструменте авиона и да се технологија безбедно користи у многим другим земљама. Првобитно су планирали да успоставе своју 5Г услугу почетком децембра, а већ су два пута одлагали због спора са авио-компанијама.

Последње одлагање дошло је у новогодишњој ноћи, након интервенције секретара за саобраћај Пете Буттигиега и ФАА администратора Стивена Диксона. Као део тог споразума, два телекома су се сложила да смање снагу свог сигнала у близини 50 америчких аеродрома на шест месеци, док су ФАА и ДОТ обећали да више неће блокирати увођење 5Г.

Међутим, авиокомпаније су се жалиле да планирани тампон утиче само на последњих 20 секунди лета, а компаније захтевају већу зону искључења попут оне успостављене у Француској, која се протеже на 96 секунди.

Авио-компанија Емирејтс из Дубајиа, која највише у свету користи Боинг 777, саопштила је да ће обуставити летове ка девет америчких дестинација од 19. јануара, датума који је најављен за увођење 5Г бежичне мреже у САД.

Две велике јапанске авио-компаније, Ол Нипон Ервејз и Јапан Ерлајнс, објавиле су да ће ограничити летове Боингом 777. Из Нипона су додали да отказују или мењају тип авиона који користе на неким летовима за САД.

Поменуте авио-компаније су у образложењима навеле да су одлуке донеле реагујући на Боингово обавештење да 5Г сигнали могу да омету рад висиномера на моделу 777.

 

 

 

 

 

 

Фото: Pixabay.com
Извор: Информер.рс/RT