Регион

ЕВО КО СУ ПРЕЖИВЕЛИ ХРВАТСКИ ПИЛОТИ У ПАДУ МиГ-а 21

На конференцији за медије саопштено је да су оба пилота имала око 2.000 сати летења у каријери, као и да се ради о изузетно искусним пилотима.

Пуковник Звонимир Милатовић и официр Иван Лукан пилоти су који су се успешно катапултирали из МиГ-а 21 пре пада у ненасељеном шумском подручју у близини Воћина, у Вировитичко-подравској жупанији, јавља Вечерњи лист.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Пилоти су у стабилном стању, ван животне опасности и превезени су у болницу на лекарски преглед. До пада авиона дошло је нешто пре 14 сати. Један пилот је сам изашао из шуме након пада авиона и дошао до села, а другог је лоцирао војни хеликоптер, па су га припадници ХГСС-а уз помоћ мештана извукли из шуме.

Реч је о искусним и одликованим пилотима. Иван Лукан, пилот Ескадриле борбених авиона, одлуком тадашње председнице РХ Колинде Грабар-Китаровић 25. априла 2017. године одликован је медаљом „Изузетни подухват“.

Он је 15. марта летео МиГ-ом 21 изнад Бродско-посавске жупаније када му се у једном тренутку изненада угасио мотор.

Међутим, захваљујући присебности, Лукан је успео поново да упали мотор и слети у 91. ваздухопловну базу на Плесу. Иван Лукан родом је из Загреба. Школовање је почео 1998. године, а дипломирао је 2003. као припадник 7. нараштаја војних пилота.

Пуковник Звонимир Милатовић исту медаљу је добио 2008. године након што му се на проби уочи свечаности поводом Дана Оружаних снага РХ покварио мотор и отпао део левог крила, тзв. закрилица, на авиону МиГ-21.

Њему је одликовање доделио тадашњи председник Стипе Месић, а у образложењу је писало да је медаљу заслужио за исказану вештину управљања авионом у изузетно тешким околностима, чиме је избегнут пад летелице, па су заштићени животи људи и имовина.

На конференцији за медије саопштено је да су оба пилота имала око 2.000 сати летења у каријери, као и да се ради о изузетно искусним пилотима.

Заповедник Хрватског ратног ваздухопловства, бригадни генерал Михаел Крижанец изнео је детаље вежбе.

„У 13.44 смо добили први сигнал да је један авион објавио позив у нужди. У 13.48 посада је објавила да ће се катапултирати због проблема с мотором“, рекао је он на конференцији.

Први хеликоптер с Лучког је полетео после пола сата. Након 15 сати оба хеликоптера уочила су оба падобрана. У 16.25 већ су оба пилота била у хеликоптерима.

Ради се о авиону ремонтованом 2013. и 2014. године. Оба пилота су искусна и с импозантним налетом.

„Један је имао 1800 сати укупног налета, то је наставник летења. Други пилот има преко 2000 сати налета“, речено је на конференцији.

 

Извор: Пинк