Издвајамо Србија

МОЋНО ИЗГЛЕДА – ОВО ЈЕ НОВИ МОДЕЛ СРПСКОГ ФИЈАТА?! Препород ауто-индустрије или само прича? (ВИДЕО)

Ако преговори радника и руководства „Фијата“ буду успешно завршени, потпуни препород фабрике могао би да донесе нови модел италијанског произвођача аутомобила.

То би, како пише лист Блиц могао бити „гранде пунто“ који би се производио у Kрагујевцу.

Чињеница је да „гранде пунто“ још од 2005. године, уз мање рестилизације, чека свог наследника за европско тржиште, а управо би то могао да буде изазов пред којим ће се отворити још светлија будућност погона у срцу Шумадије.

Наиме, још претпрошле године било је најава да би ове године требало да се појави четврта генерација овог модела који би, између осталог, требало да дели платформу са крагујевачким 500Л моделом.

Уредник „Ауто Билда“ Дејан Поткоњак наглашава да би у том случају нови модел „гранде пунта“ могао да изађе са овог поднебља.

– Све зависи од платформе. Произвођачи аутомобила на истој платформи праве различите моделе и типове. Због капацитета наравно да има простора да крагујевачка фабрика производи нови модел „гранде пунта“, само је потребна озбиљна анализа. Потребно је, наравно, наћи тржиште на ком би се продавао такав модел, јер, на пример, погон у Kрагујевцу тренутно произведе за два месеца сва возила потребна за тржиште Србије – објашњава Поткоњак.

„Арго“ стиже из Бразила

„Фијат“ је у Бразилу већ произвео наследника „пунта“ под специјалним именом за јужноамеричко тржиште „фијат арго“.
Међутим, италијанској компанији се не исплати да такав модел транспортује чак из Латинске Америке у Европу јер је то, такође, изузетно скупо.
Због тога би сасвим реална и логична одлука менаџмента из Торина била да управо у Kрагујевцу направи нови модел „гранде пунта“ и пласира га на тржиште Старог континента.

Не треба сметнути са ума и то да је српска фабрика пројектована за два модела, односно за још један поред 500Л.

Председник Српске асоцијације увозника возила и делова Милош Петровић, такође, сматра да је производња новог модела „пунта“ у Kрагујевцу логична.

– Треба имати у виду да је Фијат нове моделе већ развио у осталим фабрикама по Европи, па се тако у Пољској као други модел склапа „фијат 500X“, у Италији џип „ренегејд“, а у Турској „фијат типо“. Дакле, само Србија још чека свој други модел. Зато би производња новог „гранде пунта“ у Kрагујевцу била потпуно логична и рационална одлука, поготово што та фабрика има капацитет за 300.000 возила годишње, а производи свега 85.000 – каже Петровић.

Такође, предност крагујевачке фирме у односу на погоне „Фијата“ у Пољској и Турској је и то што само у Kрагујевцу постоји линија за производњу аутомобила из такозваног Б сегмента или супермини, којој припада и наследник „гранде пунта“.

Производња новог „гранде пунта“ у Kрагујевцу била потпуно логична и рационална одлука, поготово што та фабрика има капацитет за 300.000 возила годишње, а производи свега 85.000 .

У Пољској италијански произвођач прави четвороточкаше А сегмента (мала возила за градску вожњу), док је у Турској оријентисан на Ц сегмент или мања породична возила.

Такође, „Фијат“, на срећу или на жалост, нигде у Европи практично не може наћи јефтинију радну снагу него у Србији, а ако би одлучио да измести фабрику у неку другу земљу, то би га коштало неколико стотина милиона евра.

Потенцијални изглед новог „гранде пунта“ представио је пре две године италијански „ОмниАуто“, према коме би овај модел требало да представља типичног представника Б сегмента или суперминија, а инспирација му је „браво“.

Нови „пунто“ ће највероватније у почетку бити хечбек са петора врата, а касније ће добити и верзију са троја врата.

 

Извор: Blic.rs

Loading...
loading...
Loading...