Србија

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ: Возаче у Србији чека пакао од…

„Споља гладац, унутра јадац“ – овако се најлакше може описати већина четвороточкаша која су током последњих годину и по дана прошла ригорознији технички преглед.

Наиме, од кад су услови за пролазак возила на техничком прегледу пооштрени, утисак је многих да се та строгоћа огледа готово само у дужини прегледа од пола сата и сликању аутомобила са свих страна.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Од како су тог 5. јула 2018. године заживела нова правила техничког прегледа многи власници, пре свега, старијих возила уплашили су се да више неће моћи да региструју свој аутомобил. Међутим, испоставило се да је кључна новина од тог датума била да возила споља морају бити у колико-толико пристојном стању: без видљивих оштећења и корозије на лимарији, односно великих напрслина на стаклу.

Пошто фотографије возила са свих страна улазе у документацију коју прегледа саобраћајна полиција, контролори су приморани да инсистирају на прописном спољашњем изгледу аутомобила. Остатак прегледа мање-више сличан је старом техничком прегледу где се акценат ставља, пре свега, на кочионом и управљачком систему. Такође, нови преглед траје дуже од старог, то јест од 30 до 35 минута у зависности да ли се ради о путничком или теретном возилу. С тим што многи контролори знатно раније заврше преглед па заједно са власником возила чекају да истакне тих 30-35 минута.

„Технички преглед – прелазни период“

Власник техничког прегледа “Форца 011” Саша Мандић истиче за “Блиц” да је још у току прелазни период када је реч о техничким прегледима.

– Технички прегледи имају рок три године односно до 5. јула 2021. године да се у потпуности прилагоде новим правилима, а то значи да се снабдеју свим потребним апаратима и препаратима који ће, примера ради, мерити и овалност дискова, снагу педала, обртомера, волтажу и количину издувних гасова. Постоји чак 51 ставка коју технички прегледи треба да испуне по том новом обрасцу – наглашава Мандић.

До тада велика већина техничких прегледа спроводи се практично по старом уз нова правила о дужини трајања и фотографисању.

– Свега 12 од 450 техничких прегледа у Београду ради у потпуности по новом обрасцу. Многи, као по обичају чекају “минут до 12” да се у потпуности прилагоде новинама. Такође, постоје и поједини повлашћени технички прегледи који и даље гледају многима кроз прсте без обзира на исправност возила. Проблем ће бити када дође тај 5. јул 2021. године и настане хаос пошто ће вероватно тек тада многи технички прегледи кренути да се у потпуности прилагођавају новом обрасцу, а то је читава процедура – подвлачи Мандић.

Ноћна мора за сваког другог возача

Председник Асоцијација увозника возила и делова Милош Петровић истиче да ће непрописна количина издувних гасова бити ноћна мора на техничком прегледу сваком другом возачу од 2021. године.

– Истраживања показују да готово свако друго возило непрописну загађује околину. То значи да од 2021. године чак 1,2 милиона возила неће моћи да буду регистрована. Зато јуче треба да кренемо да сређујемо аутомобиле – каже Петровић.

 

Извор: Блиц