Издвајамо Србија

ОВО ВАС МОЖЕ КОШТАТИ ЖИВОТА: У Србији се легално продаје опрема за аутомобиле

На српском тржишту тренутно постоји прилично неконтролисана ситуација у погледу одређених делова и опреме за возила, а посебно забрињава легалан увоз и продаја опреме која је изузетно опасна по безбедност саобраћаја – такозваних „стопера“ за сигурносни појас, изјавио је директор Комитета за бЕзбедност саобраћаја Дамир Окановић.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Како је објаснио за Тањуг, коришћење тих „стопера“ за сигурносне појасеве са штипаљкицама јако је опасно.

– Када вежете појас, мало га повучете и онда том штипаљкицом затегнете појас тако да вас он не стеже. То је јако опасно, јер у случају судара – појас, не да вас неће заштитити, него вас може јако тешко повредити, практично боље да га немате, него да га имате тако олабављеног – упозорава Окановић.

Такође, на тржишту се могу наћи и легално купити и „лажњаци“, који се утакну у место за појас, због „бољке“ свих новијих аутомобила да не искључују звучна упозорења када се појас не користи.

– И онда, то се користи да возило не би ‘пиштало’, односно сигнализирало да појас није везан, па чак постоје ‘лажњаци’ са наставком, па уколико рецимо наиђете на полицију, можете да утакнете појас у тај лажњак. Све је то нешто што не би смело да се нађе у промету, а може се наћи преко интернета, у продавницама, па чак и на неким бензинским пумпама врло озбиљних ланаца увозника горива – наглашава Окановић.

Уз то, наводи он, сасвим легално се могу купити и уградити делови који немају доказ да испуњавају техничке услове који су прописани насим правилима, и каже да се то односи, пре свега, на сијалице за фарове, дневна светла, стоп светла, ротациона светла, трепћућа светла за посебна возила и слично.

– Имамо доста тога што се директно поручује преко интернета и долази са истока. Пре свега мислим на сијалице за фарове и дневна светла. Имамо честе жалбе возача да им сметају фарови из супротног смера, затим, честе ситуације да се стављају дневна светла, која се у ствари уопште не виде ни на 50 метара, а камоли на већој даљини, све због тога што се то зове дневно светло, али то није – сматра Окановић.

Ради се о томе, како је рекао, да сва светлосна сигнализација, осим рекламних и такси натписа на возилима, мора да испуњава одређене техничке услове, међутим, светлосна сигнализација која се продаје на нашем тржишту не пролази никакву контролу, нема доказа о испуњености техничких услова, а легално се продаје и уградјује у возила.

– Постоје примери и да се ротациона и трепћућа светла уградјују чак у возила хитне помоћи, а та ротациона светла уопште нису испитана и не испуњавају техничке услове. Контрола тога, колико је нама познато, тренутно се не врши на довољном нивоу и та опрема се и даље продаје и уграђује без икаквих правних последица – рекао је Окановић.

Извор:Танјуг