Издвајамо Регион

Док се ми свађамо, Пољаци нам отимају „фићу“

Штрајк око 2.000 радника у крагујевачкој фабрици аутомобила „Фијат“ се наставља.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Председник штрајкачког одбора Зоран Марковић каже за Вечерње новости да је био на састанку у Министарству привреде, али да није било договора.

Он тврди да ће сутра у 10 часова радници да се окупе на мосту испред „Фијата“ и да ће кренути у шетњу ка градској управи, где ће градоначелнику предати списак захтева, од којих је главни да траже од државе да преузме своју улогу у решавању проблема радника ове аутомобилске индустрије. Пословодство „Фијата“ је упорно у спровођењу става да не преговара са радницима док се не врате за машине и наставе штрајк, а штрајкачки одбор поручује да неће прекинути производњу док се не добију бар писмене гаранције послодавца да ће испунити минимум тражених захтева почевши од повећања бруто плата на 50.000, побољшања услова рада, плаћања превоза…

Ипак, да ли се иза штрајка нешто крије?

Лист сазнаје да има и „заинтересованих страна“ којима никако не одговара брзи наставак садашње производње модела „500 Л“, а поготово чињеница да је руководство „Фијата“ озбиљно разматрало производњу новог модела у фабрици у Крагујевцу 2018. године.

Чињеница да поједине синдикалне вође, како кажу извори Новости, имају „интензивне контакте“ са појединим челницима „Фијатове“ фабрике из Пољске бацају ново светло на сва дешавања последњих дана у Крагујевцу.

Није тајна да се и Пољаци, „рукама и ногама“ боре за добијање новог модела и да су, кажу извори, већ спремили 100 милиона евра за улагање у нови модел.

Без новог модела у Крагујевцу јасно је да фабрика не може да опстане. Уговор Србије и „Фијата“ истиче 2018. године и сасвим је јасно да садашњи „штрајк без компромиса“ свакако неће подстаћи челнике из Торина да без размишљања донесу одлуку о прављењу новог модела у Крагујевцу.

 

Извор: Вечерње новости