Србија

УДАРНА ВЕСТ! Пазите, хара превара да вам је легло 100 евра: Морате обратити пажњу на ово

Поруке са малициозним прилогом наводно стижу са домена банака у Србији. Прилог има назив „Обавестење о приливу за ….“, а порука има садржај „Обавештење_о_девизном_приливу:__ЕУР…“

Неколико клијената банака које послују у Србији добило је имејл који им наводно шаље банка са обавештењем о девизном приливу на њихов рачун. Нажалост, те банке су се нашле на мети фишинга.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Како кажу из једне од банке која је била мета напада, реч је о „фишинг“ кампањи како би се злоупотребили лични подаци корисника, а обично се дешавају када су значајни догађаји у земљи, попут исплате 100 евра државне помоћи грађанима која је управо почела ових дана.

Због тога кампања изгледа врло уверљиво, а „фишинг“ поруке електронске поште изгледају као да се шаљу са легитимних домена, а садрже прилоге о девизном приливу новца који у позадини покрећу злонамерни код. Што асоцира управо на прилив који треба да стигне на рачуне.

Требало би напоменути да је и један важан знак преваре у поруци и то што вам 100 евра наводно стиже у девизама. Дакле, уколико добијете поруку да су вам легле паре у еврима, не отварајте је, јер уплата коју држава даје је у динарској противвредности.

Како да се заштитите?
Због све учесталијих „фишинг“ превара, односно слања имејл обавештења у име финансијских институција које у свом прилогу садрже малициозни фајл, Народна банка Србије објавила је препоруке финансијским институцијама које имају за циљ да заштите кориснике.

Препоручују да, у складу са Одлуком о минималним стандардима управљања информационим системом финансијских институција и добром пословном праксом у циљу заштите својих клијената, финансијска институција при пружању електронских услуга примени безбедне и ефикасне методе за проверу и потврду идентитета пошиљаоца имејла.

– С тим у вези финансијска институција која прослеђује својим клијентима имејл обавештења треба да размотри могућност да иста буду дигитално потписана, чиме ће омогућити верификацију идентитета пошиљаоца и пре отварања имејла – објашњавају у НБС.

Препоручује се и да финансијска институција на адекватан начин упозна своје клијенте на који начин могу утврдити идентитет пошиљаоца имејла, односно утврдити да ли је исти заиста упутила финансијска институција, као и на који начин је пожељно поступити с нежељеним имејлом (на пример, да клијент не отвара прилоге из такве имејл поруке, да обавезно обрише поруку из свог имејл сандучета и да о пријему нежељеног имејла обавести финансијску институцију како би она даље предузела адекватне мере).

Напомињу да је финансијска институција чији су клијенти суочени с „фишинг“ преварама дужна да о томе обавести Народну банку Србије.

Извор: Srbijadanas.com/Телеграф