Србија

ХИТНО СЕ ОГЛАСИО ПРЕДСЕДНИК ВУЧИЋ! Ове вести ће обрадовати све грађане Србије!

Председник Србије Александар Вучић данас обилази радове на прузи Београд – Стара Пазова – Нови Сад. Обилазак Железничке станице Земун започео је у 12.00 сати, док је обилазак Вијадукта у Бешкој предвиђен у 13.00 часова

Председник Србије Александар Вучић почео је обилазак радова на железничкој станици Земун – деоница пруге за велике брзине Београд – Стара Пазова.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Приликом обиласка представник извођача радова је рекао председнику да ће радови бити готови крајем септембра ове године и да ће до краја године бити пуштено све.

Председник Вучић се захвалио кинексом инвеститору и рекао да ће се и он сам возити возом, јер је много лакше тако избећи гужву.

– 1. септембра почињемо да радимо, свим снагама нападамо све фронтове и завршавамо са радом – рекао је представник извођача, док је председник додао да кинези увек испуне своја обећања.

– Ово је друго лице Србије. Грађани су поново почели да се возе железницом. Када буде готова брза пруга, биће ми лакше да идем до Новог Сада возом, биће брже и лепше путовање. Кинези увек испуне своја обећања, они не траже могућност да нам узму динар више, додатне клејмове, они то не раде – каже председник.

– Имаћемо пругу од 200 километара на сат, најнапреднију у овом делу Европе, за мање од годину дана људи ће да се возе пругом Београд-Нови Сад – истиче председник.

Деоница Београд-Стара Пазова имаће шест станица, а представник извођача радова је рекао да је најтежа деоница за изградњу била станица Батајница. Такође се захвалио председнику Србије што је омогућио да се сви радници вакцинишу, на шта је председник одговорио:

– Ништа не би било од тога да нам Кина није послала вакцине – рекао је Вучић.

Вучић ће обићи и завршне радове на изградњи вијадукта и полагању колосека преко вијадукта у Бешкој, на деоници пруге за велике брзине Стара Пазова – Нови Сад. Обилазак Вијадукта у Бешкој предвиђен у 13.00 часова.

Брза пруга Београд – Стара Пазова – Нови Сад
Радови се тренутно обављају на деоницама од Београда до Старе Пазове у дужини од 34,5 километрара на којој раде кинеске компаније Ц Ц Ц Ц и ЦРИ, као и на релацији Стара Пазова – Нови Сад у дужини од 40,4 километра коју гради руски РЖД Интернешенел.

На деоница Београд Центар – Стара Пазова пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар – Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат.

То је прва деоница пруге брзе Београд – Будимпешта, која ће делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији.

На два колосека возови ће ићи брзином од 200 км у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 км у теретном саобраћају.

Пруга од Београда до Новог Сада ће, како је раније најављено, бити грађевински завршена до краја 2021. године.

Вредност радова на деоници до Старе Пазове је 350,1 милиона долара, што је обезбеђено из кредита Ексим банке Кине.

Радови су почели крајем новембра 2017. године.

У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова и подвожњак Земун поље, а биће уређене и железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова.

Предвидена је изградња и нове станичне зграде у Земуну, а стајалиште Тошин бунар биће измештено на другу локацију. Такође, бицје направљена нова стајалишта Алтина и Камендин.

Укупна вредност изградње пруге Београд – Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга кроз Србију биће дуга око 184 километара.

Пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште је договорен измеду Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине „Појас и пут“.

Пруга се неће укрштати са путевима, а од Беогада до Новог Сада моћи ће да се стигне за мање од пола сата.

Иначе у оквиру деонице Стара Пазова-Нови Сад гради се и тунел Чортановци за два смера укупне дужине 2,2 километра, као и вијадукт од три километра.

Изградња брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада почела је 2017. године, а укупна вредност радова је нешто већа од 580 милиона долара.

На тој деоници укупно ће бити изграђено 28 објеката, међу којима су галерије, надвожњаци, подвожњаци, потходници, вијадукти и мостови.

 

 

 

 

 

 

Извор: Танјуг