Србија

Обратите пажњу! ОД 5. ЈУЛА ВИШЕ ОД 100.000 ВОЗИЛА НЕЋЕ МОЋИ ДА БУДЕ РЕГИСТРОВАНО! Ево шта возачи морају да знају!

Од 5. јула биће пооштрен технички прег на основу измена Закона о безбедности, катализатор постао најтраженија роба

Како се ближи 5. јул када би према изменама Закона о безбедности у саобраћају требало да буде пооштрен технички преглед тако су катализатори све траженија роба. Толико тражена да се све чешће краду, а појавили су се чак и огласи за изнајмљивање ових уређаја без којих многи неће моћи да региструју возило.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Према првим проценама, више од 100.000 возила неће моћи да се региструје од 5. јула због непрописне количине издувних гасова, тачније – због неисправног катализатора или недостатка овог уређаја. А цена катализатора креће се од 50 до чак 1.500 евра зависно од тога да ли је универзалан, заменски или оригиналан, то јест зависно од марке аутомобила.

Да је реч о потенцијално профитабилном послу доказује и акција МУП-а средином фебруара у Зрењанину током које су полицајци ухапсили четири особе пошто су са четири аутомобила украле катализаторе, а са три возила покушале да скину ове уређаје.

С друге стране, на интернету се могу наћи огласи на којима се изнајмљују катализатори за технички преглед за 15 евра.

– Не можете проћи технички преглед због недостатка катализатора? Скупа Вам је опција уграђивања новог? Изнајмите катализатор за период обављања техничког прегледа. Цена 15 евра ( у цену урачунат и период од 48х, време за које се може уградити и отићи на технички преглед) – гласи један од огласа.

Да би изнајмљивање катализатора могло да донесе добру зараду најбоље знају запослени у ауспух сервисима који су добро упознати са тренутним стањем катализатора у Србији.

– Најмање 100.000 возила у Србији има проблема са издувним гасовима. Реч је о аутомобилима чији је катализатор зачепљен, извађен или је замењен лонцем или цевљу. Многи власници возила ваде катализатор како би и уштедели гориво. Међутим, питање издувних гасова није само питање катализатора – упозоравају у једном “ауспух сервису” у Београду.

Како кажу, аутомобил може емитовати непрописну количину издувних гасова чак и када има исправан катализатор.

– Ако је мотор лош и, на пример, троши литру уља на 10.000 километара, онда катализатор ту не може ништа да помогне. Зато би било добро да МУП прецизира шта ће се конкретно радити на техничком прегледу у вези са издувним гасовима од 5. јула. Да ли ће се тражити да возило емитује прописану количину издувних гасова или само да има исправан катализатор – кажу нам у сервису.

Због тога многи ауспух сервиси одлажу све послове у вези са катализатором.

– На пример, не могу да гарантујем власнику возила да ће проћи технички преглед када му заменим катализатор ако не знамо ни шта се конкретно тражи на том прегледу – апострофирају у сервису.

Цена катализатора од 50 до 1.500 евра

Распон цена катализатора је веома велики.

– Најефтинији су универзални катализатори који коштају од 6.000 до 12.000 динара и могу да трају од 50.000 до 100.000 пређених километара. Затим, имате заменске катализаторе који се увозе из иностранства, као што су, рецимо, “имасаф” катализатори, чија се цена у зависности од возила креће од 200 па до неколико стотина евра. Коначно, постоје оригинални катализатори, који могу да коштају и по 1.500 евра – објашњавају у сервису.

Примера ради, „имасаф“ заменски катализатор за „фијат пунта“ није уопште јефтин.

– Цена се креће између 40.000 и 45.000 динара, али морам признати да не памтим да је у последње две године неко и питао за катализатор за „фијат пунта“. Код појединих возила катализатор мора да се мења заједно са граном мотора, што додатно утиче на цену – наглашавају у сервису.

На бензинским возилима катализатор се обично налази на једном од два места, а провера његове исправности је могућа на три начина.

Зависно од модела, катализатори могу стајати на различитим местима, али најчешће су на издувној грани мотора или испред предњег лонца, на средини аутомобила – кажу у сервису.

Провера катализатора на три начина

Провера да ли се ту комплетан катализатор налази је могућа визуелно, али и помоћу металног предмета.

– Ако је звук туп када се металним предметом удари у катализатор, то значи да је садржај катализатора пун. У случају да катализатор звони, значи да је шупаљ, односно да не ради – истичу у једном од ауспух сервиса и додају да недостатак катализатора може да сигнализира и жута лампица на инструмент табли, познати „чек енџин“.

 

 

 

 

 

 

Извор: Новости.рс/ Srbijadanas.com