Србија

БЕОГРАД ЈЕДИНИ ГРАД У ЕВРОПИ СА ОВОМ ЛИЦЕНОМ! Погледајте какав авион имамо

Један од највећих ваздухопловно-ремонтних центара у југоисточној Европи са традицијом дужом од 85 година налази се у Београду. У хангарима „Јат технике“ на аеродрому „Никола Тесла“ први пут на европском тлу путнички широкотрупни авион претворен је у теретни.

Име и традицију коју је наследила од познатог гиганта, „Јат техника“ је наставила да чува и након што је 2019. године продата чешко-пољској групацији „Авија прајм“. У хангарима на аеродрому одржавају се и ремонтују авиони водећих светских авио-компанија, а од сада су оспособљени и за претварање авиона типа „боинг“ из путничког у теретни.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

и авион претворен је у теретни.

Име и традицију коју је наследила од познатог гиганта, „Јат техника“ је наставила да чува и након што је 2019. године продата чешко-пољској групацији „Авија прајм“. У хангарима на аеродрому одржавају се и ремонтују авиони водећих светских авио-компанија, а од сада су оспособљени и за претварање авиона типа „боинг“ из путничког у теретни.

Свему је претходила дугогодишња припрема, ригорозне контроле америчких и европских ваздухопловних власти и израелског партнера.

„‘Јат техника’ је наше ново чедо, највећа филијала у нашој групи. Улажемо много труда, новца и технологије да ‘Јат технику’ уздигнемо на светски ниво. Зато се један од наших најважнијих пројеката – конверзија путничких у теретне авионе обављају у Београду. Ово је прво и једино место у Европи где се ради овакав посао“, рекао је директор компаније „Авија прајма“ Пјотр Качора.

Амбасадор Израела у Србији Јахел Вила каже да је поносан што је ово прва конверзија на европском тлу.

„Мој задатак као амбасадора је да одлучно пријатељство које Србија и Израел имају претворим у нешто што је опипљиво и корисно за становнике обе земље, али сада и Пољске и Чешке“, каже Вила.

Недостатак школованог кадра који мучи целокупну авио-индустрију „Јат техника“ покушава да превазиђе запошљавањем авио-механичара одмах после школовања кроз сарадњу са Ваздухопловном академијом у Београду. Тренутно запошљавају више од 600 радника на девет производно-ремонтних линија.

„Поред техничких и тенолошких достигнућа које носи сам овај пројекат, исто тако може да се ради на унапређењу запослених и на њиховим перформансама. Велика прилика за нас, велика прилика за Србију и идемо ка томе да остваримо своје циљеве. Морам да кажем да је ово само почетак и настављамо у истом смеру“, напоменуо је Јован Велковски из „Јат технике“.

Подаци о броју летова показују да је Београд један од највећих ваздухопловних чворишта источне Европе, па би ускоро могао да превазиђе дане старе славе када је спајао све континенте и служио као одскочна станица за највеће светске дестинације.

 

 

 

Извор: РТС