Србија

ИМА ЛИ РАЗВОДА ПОСЛЕ ВЕНЧАЊА У ЦРКВИ? Ово је једина ИСТИНА о питању које мучи Србе!

Као што је последњих деценија у Србији било атрактивно венчавати се у цркви, што због саме церемоније, што због круна и шетње у круг, тако је међу истим тим паровима све учесталија била и потреба да им та иста црква изда потврду о – разводу брака!

 

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

И, иако то раније није било могуће, ова верска институција сада то и чини! Без икакве церемоније или обреда, бивши супружници могу да добију писмену потврду епархије да више нису у браку.

Незванично, сваки десети брак склопљен на овај начин, буде и прекинут. А број оних који добију потврду од цркве о разводу, разликује се од епархије до епархије, али је све чешћа појава. Они, пак, који се разведу на овај начин, могу да стану пред олтар, сазнајемо, још само три пута.

За црквени развод, како каже свештеник Радомир Средојевић, потребно је свега неколико стотина динара и два папира. Пре свега, свештеници покушају да помире пар који не жели да живи више заједно, а када им то не пође за руком, прелази се и на коначно решавање, односно развод.

– Не постоји никакав чин развода, црква само на крају изда писмену потврду да супружници више нису венчани. Довољно је да приложе одлуку грађанског суда да су се развели са писменим изјавама о разлозима за развод. На крају добијају обичан папир који је потписао патријарх, епископ или свештеник из епархије – објашњава отац Средојевић.

Најчешћи разлози за развод брака према црквеним прописима су прељуба, злобно напуштање, или довођење у опасност брачног дуга, отпадништво од вере. О свему томе одлучује црквени суд који одређује чија је кривица и прописује му меру којом више нема право да се венча у цркви. Досадашње искуство показује да се цркви са оваквим захтевом обраћају најчешће они који желе да склопе црквени брак са новим партнером.

– На пример, када имате ситуацију да муж жели развод од жене јер је заволео другу, црква му као кривцу за разлаз, неће дозволити још једно склапање брака пред олтаром – истиче Средојевић. Нико од верских главешина не гледа благонаклоно на раскид брака, али су свесни да се времена мењају и да је све боље од насиља и нетрпељивости.

 

Извор: Telegraf.rs