Свет

НОВИ ПРОПИСИ! Уколико прекорачите брзину, аутомобил ће вам сам послати сигнал који нећете моћи да игноришете! Ево о чему је реч!

Европска комисија разматра увођење прописа којим се захтева да се сви нови модели возила продају са уграђеним системом за пребрзу вожњу.

Ако је таква уредба већ била на снази, што није, али је тек прошла јавну расправу, а Комисија још увек није дала коначни предлог који треба усвојити, Римчев Невера би за купце из ЕУ морао бити опремљен законом прописаним системом то би могло укључивати таква упозорења за возача као што су вибрације папучице гаса већ при малој пребрзој брзини, а камоли кад јури Јадранску магистралу у близини Дубровника брзином од 230 km / h, како је забележено и откривено прошле недеље.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Нацрт делегиране уредбе предвиђа да се прве две године након усвајања правило о обавезној уградњи „интелигентних система помоћи у контроли брзине“ (ИСА) примењује само на нове моделе возила који се продају на тржишту, а затим, две године касније, свим новим возилима која се продају.

Нацрт уредбе као ова два рока помиње јул 2022. и јул 2024. године. Али усвајање саме делегиране уредбе, вероватно због пандемије, одлаже се у поређењу са тим првобитним планом.

Возач мора да има контролу

Идеја је да сва нова возила буду опремљена интелигентним системом који чита све саобраћајне знакове дуж пута и осигурава да возач не прекорачи максималну прописану брзину. У нацрту, Комисија предлаже да се произвођачима да могућност да бирају између четири начина на која ће њихов ИСА систем упозорити возаче.

На сва четири начина возач би могао да „прегази“, односно укине систем упозорења, јер идеја није да рачунар преузме контролу над аутомобилом и брзином којом се креће, већ је увек возач тај који има контролу . Јавна расправа о овом нацрту нове европске уредбе завршила се пре месец дана и у њој је било занимљивих коментара.

Холандска компанија ТомТом, на пример, захтева да се систем не ослања само на аутоматско препознавање саобраћајних знакова на путу јер разне животне ситуације, попут камиона који заклања поглед или киша, смањујући број написан на знаку, могу довести до грешке, које би се могле избећи ако се систем ослања на мапе развијене као део производа ГПС навигације.

Сигнали на екрану су неисправни

Али Комисија, већ у нацрту упућеном на јавну расправу, сматра да су постојећи системи који имају само визуелно упозорење на навигацијском екрану да возач вози брже од дозвољеног бар 20 одсто мање ефикасни него нова четири, јер возачи често не виде упозорење које им даје систем.

Постојећи системи са звучним упозорењима су, с друге стране, ефикаснији, али њихова мана је што могу да иритирају возаче. Европско веће за безбедност саобраћаја (ЕТСЦ) критикује Комисију због израде каскадног звучног система упозорења (трећи од четири могућа начина рада ИСА система) подједнако ефикасног као и остали.

Возачи које иритира овај звук биће склони да искључе такав систем упозорења, сматра ЕТСЦ. У јавној расправи учествовало је и Међународно пешачко удружење, које је затражило од Комисије да предложи такав текст прописа који не би дозволио возачима да изузму нешто за шта мисле да их само нервира и гарантује безбедност у саобраћају.

Јавила се и Европска унија бициклиста, која подржава све што пешаци кажу (и обрнуто), подсећајући на студију која је показала да повећање брзине возила за само 1 km / h доводи до повећања судара са повредама од 3% и 4- 5% пораст смртних случајева судар. И захтевају да нова уредба препознаје само системе који ефикасно подстичу возаче да им се подвргну, односно да забране системе који омогућавају лако искључивање.

 

 

 

 

 

 

Извор: Вечерњи лист/Ало.рс