loading...
Здравље Издвајамо

9 НАМИРНИЦА КОЈЕ СНИЖАВАЈУ ПРИТИСАК: Регулишите стање у организму на природан начин

Намирнице које помажу да се снизи висок притисак:

1. Љута папричица
Конзумација љуте папричице је добра за снижавање притиска, мада то можда не изгледа тако на први поглед. Лекари-хербалисти др Кристофер и др Шулц препоручују да се двапут дневно пије кашичица љуте алеве паприке размућена у чаши воде, као допринос здрављу срца… Наравно, још је боља свежа љута папричица.

2. Хибискус
У Јужној Америци хладни чај од хибискуса је традиционални летњи напитак. Оно што је битно за нас, то је што је клинички доказано да овај чај снижава крвни притисак. Дакле, хибискус је веома здраво освежење, набавите чај од хибискуса већ за ово лето!

3. Грожђе
Проучавање Медицинског центра из Луисвила показало је да свакодневна конзумација сувог грожђа помаже да се снизи крвни притисак у групи са прехипертензијом (притисак до 140/90). Сва је вероватноћа да је то случај и са свежим грожђем, зато га треба конзумирати у сезони.

4. Киви
Истраживање Америчког удружења за срце утврдило је да конзумација три кивија дневно помаже да се снизи крвни притисак.

5. Љубичасто коренасто поврће

Америчко хемијско друштво тврди да љубичасто коренасто поврће, као што је на пример љубичасти кромпир (америчка сорта, код нас није уобичајена) садржи супстанце које доприносе снижавању крвног притиска.

6. Лубеница
Истраживање Државног универзитета Флорида утврдило је да лубеница снижава притисак. Осим што садржи доста калијума, лубеница има специфичну аминокиселину која доприноси снижавању притиска. Ово својство највише има семе лубенице, а оно је јестиво, тако да кад једете лубеницу, слободно изгрицкајте и прогутајте неколико семенки, уколико вам то није неукусно.

7. Банана
Кад говоримо о калијуму, не треба заборавити банане, које су један од најбољих природних извора калијума… Медицински факултет Универзитета Харвард утврдио је да су намирнице које садрже калијум боље за снижавање притиска него суплементи који садрже калијум-хлорид.

8. Глог
За глог се и фитотерапети и званична медицина слажу да снижава притисак. У кинеској медицини се глог вековима користи као тоник (ојачивач) за срце. Може се набавити у облику капи у апотекама и продавницама здраве хране.

9. Црна чоколада
И наравно, не можемо да заобиђемо ни чоколаду! Бирајте органску, са најмање 70% какаоа, без млека и шећера. Да, истраживања су потврдила – какао садржи супстанце које шире крвне судове и снижавају крвни притисак.

Извор:Сенса

loading...