Влада Србије донела је закључак којим је пројекат изградње државног пута И реда Вожд Карађорђе проглашен за пројекат од посебног значаја за Републику Србију, што значи да ће се приликом његове реализације примењивати и посебан закон, лекс специјалис који је Скупшина усвојила у фебруару.
Законом о посебним поступцима ради реализације пројеката изградње и реконструкције линијских инфраструктурних објеката од посебног значаја за Републику Србију превиђено је да се за све пројекте који буду проглашени пројектима од посебног значаја, скрати време за експропријацију земљишта и решавање имовинко-правних односа, али и да се неће примењивати одредбе о роковима Закона о јавним набавкама, пише еКапија.
Такође, према овом закону, процедура која се тиче јавних набавки неће се примењивати ни у случајевима када је међународним уговорима другачије одређено.
Коридори Србије су саопштили да је реализација пројекта изградње државног пута И реда Вожд Карађорђе, дужине око 220 км од изузетног је значаја и утицаја на развој и унапређење инфраструктурних, економских, привредних и других интереса Републике Србије.
„Значај се увиђа превасходно кроз сагледавање утицаја на путну мрежу у Републици Србији, али и шире, с обзиром да ће предметни ауто-пут представљати саобраћајницу која повезује Источну Србију са Централном и Западном Србијом и ауто-путевима Е-7, који представља део међународне трасе Е-75, односно део друмског Коридора 10 и Е-763“, наведено је у саопштењу Коридора.
Пројекат изградње овог Шумадијског коридора обухвата територије Сопота, Младеновца, Лазаревца, Аранђеловца, Тополе, Раче, Лапова, Велике Плане, Свилајнца, Деспотовца и Бора.
„На овај начин оствариће се веза Источне, Западне и Централне Србије са Београдом и Војводином на северу, односно централном и западном Европом, као и са јужним деловима Републике, односно Македонијом, Бугарском и даље са Блиским истоком и Азијом“, саопштили су Коридори.
Петљом Жупањац код Лазаревца спојиће се два ауто-пута, Милош Велики и Вожд Карађорђе, а конекције ауто-пута Вожд Карађорђе са Коридором 10 ће се остварити код Малог Пожаревца и Марковца.
– Реализација предметног пројекта допринеће социјалном и економском развоју, стварањем услова за отварање нових радних места, односно за смањење незапослености и развој неразвијених општина у Србији кроз које ће пролазити, као и побољшању општих услова живота грађана. Уз узимање у обзир и индиректних користи и ефеката од улагања у пројекат, убрзани друштвено-економски развој подручја утицаће даље на развој привреде у свим сегментима. Изградња ове трасе омогућиће убрзани развој туризма у Шумадији, где постоји огроман историјски потенцијал, олакшаће се приступ бројним верским и културним објектима“, наводе из Коридора и додају да се очекивана финансијска корист од реализације пројекта односи на приходе од наплате путарине и на комерцијалне приходе.
Како је раније изјавио Зоран Дробњак, в.д. директора Путева Србије, градња ове саобраћајнице би требало да буде завршена у наредне четири године.
Извор: Блиц.рс