Србија

ПУТАРИНЕ И НА МАГИСТРАЛАМА, АЛИ НЕ ЗА СВЕ! „Путеви Србије“ предлажу УВОЂЕЊЕ НОВОГ СИСТЕМА!

Ако Влада Србија одобри овај предлог, на магистралама ће бити постављени посебни видео-портали који ће камионима обрачунавати километражу * Странцима ће путарину наплаћивати на граници, српским камионџијама једном месечно преко регистрације

Камиони тежи од 7,5 тона ускоро ће плаћати путарину и на магистралама уколико буде усвојен предлог „Путева Србије“! Ако ову иницијативу одобри Влада Србије, на најфреквентнијим магистралама биће постављени посебни видео-портали који ће камионе снимати и обрачунавати им километражу.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Странцима ће се путарина наплаћивати на граници, док ће српске камионџије плаћати једном месечно преко регистрације.

Према речима в. д. директора „Путева Србије“ Зорана Дробњака, увођење новог система предлаже се да би се камионџије спречиле у покушају да избегну плаћање путарине.

– Србија годишње губи између 70 и 80 милиона евра зато што камионџије избегавају наплатне рампе, тако што уместо аутопутевима возе магистралама. Поред тога што не плаћају путарине, они успут оштећују наше магистралне путеве. Зато смо предложили Влади Србије да се убудуће камионима тежим од 7,5 тона наплаћује путарина и на најфреквентнијим магистралним путевима – каже Дробњак за Информер и објашњава како ће тај систем функционисати:

– Камионима би по изласку са аутопута и уласку на магистралу километражу мерили посебни видео-портали, које бисмо поставили дуж путева. Странцима би, онда, на основу података са тих портала путарина била наплаћивана на границама, док би се домаћим камионџијама обрачунавала једном месечно преко регистрације.

Дробњак открива и на којим ће магистралама, ако Влада одобри предлог „Путева Србије“, бити наплаћивана путарина.

– За почетак, портале ћемо поставити на четири магистрале преко којих се најчешће избегава плаћање путарине. То су Ибарска магистрала, и деонице Младеновац – Крагујевац, Параћин – Зајечар и Рума – Шабац – наводи Дробњак.

Професор на Саобраћајном факултету Милан Вујанић каже да му се предлог „Путева Србије“ чини више него оправданим.

– И аутопутеви и остали путеви се одржавају од новца за путарине, а то није довољно. Камиони од 7,5 тона редовно пролазе не само аутопутевима, већ и магистралама и додатно их оштећују. Знате ли колико оштећује пут возило толике тежине? Зато је нормално да се путарине наплаћују и на магистралним путевима, и да они који их више користе, а то су у овом случају камиони, учествују са више новца у њиховој обнови – објашњава Вујанић.

Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић каже да је јасно да је циљ ове идеје и да се камионџије упуте на аутопутеве.

– Вероватно ће све снимати камере, па ће се преко регистарских таблица знати ко је платио путарину, а ко не. Ипак, треба рећи, да ако „Путеви“ желе да се више користе аутопутеви, требало би да снизе путарине – истиче Окановић.

Од Београда до Ниша камере за брзину

Зоран Дробњак је најавио да ће се од марта или априла помоћу 56 камера мерити просечна брзина дуж аутопута Београд – Ниш.

– На сваких 15 километара, у оба правца, биће постављено по 14 портала са по две камере. Дакле, укупно 56 камера. Оне ће све време снимати, софтвер ће рачунати просечну брзину возила, ми то шаљемо полицији, а они казну на кућну адресу – објаснио је Дробњак.

 

Извор: Informer.rs